Kundens ansvar

  • För att du ska kunna vara kund hos oss måste vi spara ditt namn, personnummer, adress och kontaktuppgifter i våra register.
  •  Hur jobbar vi med GDPR? Om nya (GDPR) villkor som ersätter gamla (PUL) läs gärna här.

Ekonomi

  • Vi skickar alltid faktura i efterskott (efter arbetet är klart och granskat)
  • Vi föredrar att skicka e-faktura pga. miljön. Om pappersfaktura är begärt tillkommer en avgift på 35 kr inklusive moms.
  • Carolas Hem- & Företagsservice tillämpar 10 dagar (netto) betalningsvillkor.
  • Om du inte betalar fakturan i tid kan vi ta ut påminnelseavgift på 60 kr och dröjsmålsränta på 8%  (det är den lägsta varianten enligt ränteskattelagen) men bara vid längre förseningar.

Undantag

  • Ditt hus är vår arbetsplats.
  • Om det finns risk att vi kan skada oss på vår arbetsplats så avbokar vi uppdraget.
  • Vi flyttar inte saker som står i vägen eftersom det kan skada oss och saker.
  • Fönsterspröjsar som delar av fönster går lätt sönder, om ni har gamla och känsliga fönsterspröjsar vill vi veta detta innan.
  • Om du har känsliga fönster vill vi veta detta innan.
  • Om du inte meddelar innan att vi ska vara extra försiktiga kan vi inte ta ansvar för skador.
  • Vi kan tyvärr inte putsa extremt förorenade fönster om det riskerar att skada fönstret.

Reklamation

  • Om inte är nöjd vill vi att du berättar det för oss direkt.
  • Om du berättar det snabbt för oss kan vi göra om jobbet direkt.
  • Om du tror att vi skadat ditt fönster ska du anmäla skadan omgående.
  • Om du vill anmäla en skadan ska du maila till oss via kontaktformulär