Hemstädning i Stockholm

Från

208

kr/timme
inkl. moms
efter RUT-avdrag

Tjänster

  • Hela Storstockholm
  • Mycket konkurrenskraftiga priser
  • Nyckelkvittens
  • Välj ditt eget städmaterial och kemikalier
  • Avbokning med 2 timmar varsel
Begär gratis offert!

En regelbunden hemstädning har många fördelar för ditt hem men framförallt för ditt liv. Få tid över för det som är viktigt för dig och får samtligt en rent hem och alla hälsofördelar ett välstädat hem innebär. När du låtar oss sköta om ditt hem lämnar du det i trygga händer på Stockholms mest engagerade personal med lång erfarenhet. Innan vi sätter igång kommer vi på hembesök för att se hur bostaden ser ut och vad som behöver göras och därefter kommer vi överens om tider och arbetsuppgifter. Vi rekommenderar att vi börjar med en rejäl storstädning, det lägger en bra grund för att din regelbundna hemstädning ska ge samma resultat varje gång!

 Så här går det till

  1. Du begär en offert för städning av ditt hem direkt här på hemsidan.
  2. Vi återkommer till dig via e-post eller per telefon med ett ungefärligt pris.
  3. Finner du vårt erbjudande intressant kommer vi och gör vi en provstädning hos dig. Därefter stämmer vi av att dina önskemål är uppfyllda och vi kommer överens om en fast tidsåtgång och hur ofta vi ska komma.
  4. När alla är nöjda hoppas vi att du vill teckna ett kort avtal med oss efter en månad. Inga dolda villkor! Vi är ett transparent företag! Avtalet reglerar priser, uppsägningstid och avbokningar.

Priser för hemstädning

Våra tjänster och priser för återkommande hemstädning:

  • Måndag – tisdag varje eller varannan vecka 208 kr/timme
  • Onsdag – fredag varje eller varannan vecka 220 kr/timme
  • Alla vardagar var fjärde vecka 220 kr/timme

Prisexempel:

  • Varannan vecka 3 timmar från 1320 kr i månaden
  • Varannan vecka 5 timmar från 2200 kr i månaden
  • Varje vecka 4 timmar från 3328 kr i månaden
  • Varje vecka 6 timmar från 4 992 kr i månaden
  • Var fjärde vecka 5 timmar 1 100 kr i månaden
  • Engångsstädning 228 kr/timme
  • Kunder som har återkommande städning har samma pris som sitt återkommande pris enl. ovan
  • Vi tar betalt per timme. Priset är från 208 kr/timme inkl. moms (efter RUT-avdrag).
  • Minimum debitering för hemstädning är 3 timmar. Vi gör ett undantag i små lägenheter med veckovis städning till minimum debitering om 2 timmar.
  • Priser för kvällar, helger och röda dagar – kolla våra Vanligaste frågor

Inför hemstädning

För att städningen ska bli effektiv ber vi dig säkerställa att ytorna är så fria som möjligt. Det är bra om leksaker och annat som ligger framme plockas undan, såvida du inte vill att det ska ingå i städuppdraget. Om du förvarar något under sängarna, i exempelvis lådor, underlättar det om du lägger detta på sängen inför städningen. Om lakanen ska bytas, tänk då på att lägga fram rena lakan. Städmaterial som behöver fyllas på eller kompletteras noteras av städerskan på det kort som lämnas efter avslutad städning.

Ett krav på utrustningen är:

En väl fungerande dammsugare inkl. dammsugarpåsar. Golvmopp utav god kvalitet med tillhörande hink
Trasor/rengörings dukar, bör tvättas i minst 60°c efter varje städning
Saknas något utav ovanstående kan detta komma att påverka tiden och resultatet.
Vi uppskattar även om ni kan plocka undan leksaker, kläder och dylikt från golven, så vår personal kan utföra städningen på ett optimalt sätt.

Arbetsmiljöverket

Arbetshöjd

Olika typer av arbetsuppgifter kräver olika arbetshöjd beroende på arbetsuppgiften. I de flesta fall är en lämplig arbetshöjd ungefär i armbågshöjd på den som utför arbetet. Detta gäller oavsett om arbetet utförs sittande eller stående.

I samband med arbetsmiljöverkets regler är inte lämpligt att städa högre höjd än 180 cm. På grund av arbetsmiljöfrågor så får personalen inte “klättra” när dem kommer ensamma. Därav kan vi inte garantera att bokhyllan dammas högst upp då personalen, i snitt, inte är långa nog för att nå upp på en sådan höjd.Skulle olyckan mot förmodan vara framme så måste vi kunna säkerställa att hjälp går att fås om dem skulle skada sig.

Det går annars att boka in en storstädning några gånger om året om man önskar få ett team skickat till sig, dvs. ett team om 2 personer. Då har vi med oss stege och kommer åt bostaden från topp till tå.

Men om arbetare ha en bra trygg stege och följer alla ergonomiska rutiner risker med skada  minskar.  Arbetsmiljöverkets statistik visar att hälften av alla lokalvårdare har ont i nacke, axlar och armar varje vecka. När man börjar få ont i kroppen beror det ofta på städredskap som är svåra att arbeta med eller en arbetsteknik som sliter onödigt mycket på kroppen.
Alla kan hjälpa till att förbättra städarnas arbetsmiljö på den egna arbetsplatsen. Det kan handla om att ta bort saker från golvet, att fästa ihop sladdar som ligger i härvor eller att torka av skorna ordentligt när man går in.

Städmaterial och städverktyg

Som kund står ni själva för rengöringsmedel, dammsugare och övrig utrustning. Det gör att ni själva alltid bestämmer vilket material vi skall använda. Då minskar risken för att vi städar med medel som någon i familjen kanske är allergisk mot eller om ni själva vill välja ekologiskt rengöringsmedel. Kolla gärna i vår checklista nedan så du vet vad du behöver ha hemma dagen vi vistas hos dig. Skulle du ändå behöva hjälp med städmaterialet så är det bara att meddela oss i god tid så vi kan förberedda oss inför besöket. Vi kan tillhandahålla allt städmaterial mot en kostnad som läggs till på fakturan.

Tömning av papperskorgar

Det är mycket viktig att kunden visar oss vart soprummet finns och hänvisar synligt vart nycklarna finns så vi kan kasta sopor.

Tvätt av städtrasor

För att vi ska kunna utföra en bra städning krävs det att vi har tillgång till rena trasor, se länk till städmaterial.
Glöm därför inte att tvätta trasorna mellan varje städtillfälle. Om man använder gamla använda trasor för städning finns det risk för bakteriespridning. Om inte rena trasor tillgodoses, byts de ut mot nya och en debitering tillkommer i fakturan. Pris per en ny mikrofiber duk är 30 kr.

Användbara dokument

Pris anges efter RUT-avdrag