Byggstädning i Stockholm

Offert

Tjänster

  • Byggdamm
  • Sågspån
  • Bortforsling av avfall
  • Skurning av golv
  • .. och mycket mer!
Begär gratis offert!

Rengör bostaden från byggdamm

Alla rum

• Fönsterputsning*
• Fönsterbänkar
• Fönsterkarmar (insida)
• Eluttag, strömbrytare, elskåp
• Dörrar och dörrkarmar
• Element
• Golv och golvlister
• Trösklar
• Garderober

Badrum/Toalett

• Fast belysning• Badrumsskåp
• Synliga rör
• Speglar
• Badkar
• Toalett
• Tvättställ
• Golvbrunn
• Rengöring av kakel och klinkers
• Ventil
• Tvättmaskin + torktumlare
• Duschkabin

Kök

• Fast belysning
• Spis, ugn, plåtar och galler
• Mikrovågsugn
• Kyl och frys
• Skåp, lådor och luckor
• Arbetsbänkar
• Köksfläkt
• Diskmaskin

Ingår ej

• Våttorkning av väggar och tak
• Braskamin
• Vattenlås (Rengörs där man kommer åt, utan demontering)
• Ytskikt som tillhör fasad (Ex. fönsterbleck, utsida av ytterdörr)

Att tänka på innan vi kommer

  • Vi påbörjar inte städningen om det finns hantverkare kvar i bostaden. Extra avgift kan då tillkomma för den tid personalen får stå och vänta.
  • Ta bort byggpapper och annat som kan vara i vägen för städpersonalen.
  • Vi tar inte ansvar för fläckar på väggar och tak, dessa dammtorkas enbart.
  • Vi kan tyvärr ej ta ansvar för färgstänk, tejp eller klistermärken p.g.a. skaderisk på ytskikt.
  • Tunga möbler såsom spis, kyl&frys, badkar m.m. behöver dras fram och ställas tillbaka av kund för att vi ska kunna städa bakom och under. Personalen drar ej fram dessa p.g.a. risken för skador på golv
  • Kyl och frys behöver vara tömda och avfrostade för att städning ska kunna ske där.
  • Töm bostaden på möbler och saker. Om det är avtalat att enstaka möbler finns kvar i bostaden städar vi runt dem. Personal flyttar inte på möbler.
  • Vi kan tyvärr ej städa i garderober, badrumsskåp eller dylikt om de inte är tömda.
  • Front till badkar behöver demonteras/monteras av kund. Vi rengör inte jetstrålar i jacuzzi.
  • Vi har ej möjlighet att demontera eller skruva ned något i bostaden, inte heller glaskupor/ lysrör/glödlampor
  • El och belysning ska finnas i bostaden, även tillgång till rinnande vatten behövs.
  • Du behöver vara kontaktbar via telefon på uppdragsdagen (eller se till att vi delgetts vem som ska kontaktas och att den är kontaktbar)
  • *Fönsterputsning ingår förutsatt att fönstren går att rengöras på en fallhöjd om mindre är två (2) meter och/eller där säkerhetsanordning inte krävs (ex. skylift och/eller sele i enlighet med arbetsmiljöverket). Har du avtagbart spröjs på fönster så behöver du demontera de innan städningen utförs.
  • På grund av kyla under vinterhalvåret kan det bli svårt med rengöring av fönstrens utsida, men vi gör alltid vårt yttersta

Nyckelhantering

  • Om du som kund vill att vi ska lämna nyckeln till din bostad i postfack, brevlåda eller brevinkast ansvarar CHFS ej för nyckeln från och med att vi lagt ifrån oss denna på anvisat ställe.
  • Vi ser gärna att du eller någon annan finns på plats och låser upp till personalen.
  • Om nyckel måste hämtas på annan plats än utförandeadress kan extra debitering tillkomma. Kontakta vår kundsupport.

Faktura

  • Betalningstiden ligger på 10 dagar.
  • Fakturaavgift på 25 kronor tillkommer.
  • Det genomförs en standard kreditkontroll vid bokningstillfället vilket kan medföra att en omfrågandekopia skickas till dig.
  • Personuppgifter hanteras i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) som trädde i kraft 25 maj 2018.

VIKTIG INFORMATION

  • Avbokning av tjänsten ska ske minst 10 dagar innan avtalat städdatum för att undvika debitering. Fram till och med tredje (3:e) dagen innan avtalat städdatum faktureras 550 kr inklusive moms för avbokad tjänst. Sker en avbokning efter denna tidpunkt (48 h innan städdatumet och framåt) faktureras det fulla beloppet på avtalat pris oavsett orsak. Avgiften avser bland annat kostnader för uppbokad personal samt nekande av kunder som önskat samma tid.
  • Reklamation ska ske senast 5 dagar efter utförande datum. Vi kommer tillbaka inom max tre arbetsdagar och åtgärdar de problem som kan uppstå.
  • Carolas Hem- & Företagsservice betalar inte ut någon ersättning om kunden/köparen själv rättar till brister i byggstädningen.
  • Vi förbehåller oss rätten att avbryta en tjänst om vi bedömer att bostaden är utöver normalt skick. Dock erbjuder vi möjligheten att utföra tjänsten mot extra timdebitering baserat på bostadens befintliga och faktiska skick förutsatt att det inte är av sanitärt skick. Får vi inte tag på dig kan det hända att tjänsten avbryts.
  • Vi tar ej ansvar för nikotinavlagringar då det räknas som sanering.