Hemstädning

190

kr/timme
inkl. moms

Innan vi sätter igång kommer vi på hembesök för att se hur bostaden ser ut och vad som behöver göras. Därefter kommer vi överens om tider och arbetsuppgifter.

Länk till checklista på vad som ingår i hemstädning och nyckelkvittens:

 Så här går det till

1. Du söker pris för städning av ditt hem, vi offererar dig antingen via mail eller muntligen ett ca pris per gång.

2. Finner du vår offert intressant gör vi en provstädning hos dig och därefter stämmer vi av att dina önskemål uppfyllts och kommer överens om en fast tidsåtgång samt veckodag då tjänsten utförs.

3. Om alla är nöjda och en månad har redan gått,  finns det säkert ingen hinder att teckna ett kort avtal med oss. Inga dolda villkor! Vi är ett transparent företag!  Avtalet reglerar priser, uppsägningstid och avbokningar. 

Inför hemstädning

För bästa resultat ber vi er att plocka undan kläder, lösa föremål, disk m.m, så att vi kan städa så effektivt som möjligt.

Som kund står ni själva för rengöringsmedel, dammsugare och övrig utrustning. Det gör att ni själva alltid bestämmer vilket material vi skall använda. Då minskar risken för att vi städar med medel som någon i familjen kanske är allergisk mot eller om ni själva vill välja ekologiskt rengöringsmedel. Vi kan tillhandahålla allt städmaterial mot en kostnad som läggs till på fakturan. Kolla gärna vår länk till  städmaterial och priser .

Vi räknar med att våra kunder tillhandahåller all städmaterial. Kolla gärna i vår checklista nedan så du vet vad du behöver ha hemma dagen vi vistas hos dig. Skulle du ändå behöva hjälp med städmaterialet så är det bara att meddela oss i god tid så vi kan förberedda oss inför besöket.

Tömning av papperskorgar

Det är mycket viktig för oss att kunden visar till oss vart finns sop rummet och hänvisar synligt vart finns nycklarna.

Tvätt av städ-trasor

För att vi ska kunna utföra en bra städning krävs det att vi har tillgång till rena trasor och se länk till städmaterial.
Glöm därför ej att tvätta trasorna mellan varje städtillfälle.

Om man använder gamla icke-rena trasor för städning finns det risk  med bakteriespridning.  Däremot om inte rena trasor tillgodoses, byts de ut mot nya och en debitering tillkommer i fakturan. Pris per en ny trasa är 15 kr.

Pris

  • Vi tar betalt per timme. Priset är: 190 kr/timme inkl. moms (efter RUT avdrag).
  • Minimum debitering är 2 timmar.
  • Priser för kvällar, helger och röda dagar – kolla våra FAQ här
  • Är du intresserad i våra tjänster? Länk till kontakt formulär kolla länken här
  • Övriga tjänster ring för offert.

 Avbokning

Avbokning av planerat uppdrag måste göras minst 7 dagar i förväg för att undvika debitering. Vid avbokning senare än så debiteras 500 kr inkl. moms.

Alla avbokningar som ej är akuta måste ske minst 2 arbetsdagar innan den ordinarie städningen för att inte full kostnad ska utgå.

Akuta avbokningar uppstår vid snabbt insjuknande hos kunden där de måste vara hemma och pga. smittorisken ej kan ta emot Carolas Hem och Företagsservice personal. Akuta avbokningar ska göras via sms/telefon till numret +46 739 75 00 93.

Vid akuta avbokningar såsom t.ex. vid sjukdom så skall detta meddelas senast två timmar innan planerad städtid. Om kunder meddelar oss senare än 2 timmar full debitering tillkommer.

Flytta städningen -Ni kan självklart flytta på städningen om ni meddelar oss detta en vecka i förväg.

 

Tjänster

  • Pris (anges efter RUT-avdrag)
  • Checklista
  • Nyckelkvittens
  • Så här går det till...
  • Pris
  • Avbokning
Pris anges efter RUT-avdrag